Kelionė į Norvegiją (2)

Baltijos jūrą įveikėme keltu iš Klaipėdos uosto, galėjome persikelti iš Rigos ar Talino, bet pinigus geriau atiduot lietuviams. Pirmas mūsų kelionės tikslas buvo Stoholmas. Miesto senbuviai patarė aplankyti senamiestį su karalių rezidencija, Skanseno muziejų, kuris šiek tiek primena mūsų Rumšiškes, bet yra daug didesnis ir įdomesnis, turi net savo zoologijos sodą, šalia esanti Vazos laivo muziejų, kuriame galima pamatyti natūralaus dydžio XVII a. karo laivą. Stoholmą apžiūrėti mums pakako vienos dienos, vakare keliu E18 pasukome į Norvegiją. Miegojome prie Kalmaro miesto šalia ežero. Labai gražios apylinkės.
Prieš Oslą ties Mysen miestu paliekame kelią E18 ir pasukame į kelią 22 link Hamar’o miesto. Pakeliui apžiūrime Lillehammer miestą, kuriame vyko 1994 metų žiemos olimpiada. Yra vasarą veikiantis slidinėjimo tramplynas, kuriame pastoviai treniruojasi sportininkai. Prie Dombas miesto sukame į 9 kelią. Pakeliui yra daug įspūdingų vietų ir kempingų, kuriuose galima pernakvoti. Prie Andalsnes posūkis į Trolių kelią (63). Tai viena iš garsiausių ir be jokios abejonės gražiausių Norvegijos vietų. Jūs pamatysite nuostabius krioklius, būkite atsargūs, nes įkalnė 10 proc. Pakilę į viršų rasite suvenyrų, galite pasamdyti vedlį į kalnus ar pasivaikščioti po apylinkes patys. Būkite atsargūs ir stebėkite pakeles, nes karvės, bei avys ten ramiai ganosi pačios. Mes nusprendėme apsistoti nakčiai Trolių kelio viršūnėje paprastoje stovėjimo aikštelėje ir buvome tokie nevieni, buvo ir dušai, beje – nemokami.

Ryte, važiuodami tolyn, pasiekėme Dalsnibba – tai vienas iš aukštų Norvegijos kalnų. Nors kelias mokamas, bet verta kilti iki pačios viršūnės, jus sužavės sniegynai, bei nuostabūs vaizdai. Vėliau važiavome 15 keliu iki Narafjordeid, po to 1 keliu Bergeno kryptimi iki kelio 5/13, šiuo keliu važiuoti į 13 kelią ir važiuoti iki Vinja miestelio.Galite iš karto sukti link Bergeno, tačiau verta suvažinėti papildomus 52 kilometrus. Vinja miestelyje pasukome į kairę, už 26 kilometrų buvo ypatingai gražus krioklys. Grįžome atgal į Vinja ir E16 keliu pasukome link Bergeno. Bergenas – tai labai senas, didelis ir įspūdingas miestas. Būtinai aplankykite žuvų turgų, kur galima nusipirkti šviežių, ką tik iškeltų iš laivų, žuvų. Turgus yra miesto centre, beje visai netoli yra ir kempingas.

Iš Bergeno 7 keliu pasukome Oslo kryptimi. Pakeliui yra labai didelis ir gražus Veringfossen krioklys (180 metrų) yra maršrutų aplink jį pėsčiomis. Link Oslo tęsiasi graži plynaukštė , kurioje ganosi šiauriniai elniai. Osle apžiūrėjome karalių ir parlamento rūmus, Vigelando parką, kuris garsėja daugybe skulptoriaus Vigeland’o skulptūrų. Beje Oslo gatvėse mus žavėjo daug nuostabių muzikantų iš Pietų Amerikos. Verta įsigyti jų kompaktinių diskų. Apžiūrėję Oslą E6 keliu pasukome link Malmo miesto. Pakeliui yra nuostabus Švedijos miestas Gioteborg’as. Iš Malmo keltu persikėlėme į Kopenhagą. Apžiūrėjome šį, jau legenda tapusį, miestą. Plaukiojome laivu kanalais. Vaikai tuo metu leido laiką Tyrolio parke ir valgė ledus kainuojančius po 25 litus? Iš Danijos keltu pasiekėme Vokietiją, visų mylimą Lenkiją, vėliau vargome Kaliningrado muitinių eilėse , kol pagaliau pasiekėme namus.

Fiordų grožio aprašyti neįmanoma, tad tą nuostabų jausmą juos išvydus galėsite patirti patys, beje per kai kuriuos iš jų teko keltis keltu, netoli Bergeno galima užsisakyti specialią kelionę laivu, kurios metu galima pasigėrėti fiordais iš jūros pusės.
Kelione po Skandinaviją yra pakankamai brangi, jei nesigaminate maisto patys ir apsistojate viešbučiuose. Mums maisto pirkti beveik neteko, išskyrus jūros gerybes vietiniuose turguose, nes bulves, makaronus ir “tušonkę” jau buvome įsidėję iš namų.
Pravažiavome apie 4500 kilometrų. Kelionė buvo įspūdinga, norisi čia sugrįžti. Norvegija – nepakartojamo grožio šalis.